نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3367
-
الف
+

رضا رویگری: آرزوی من این است که به افغانستان زیبا سفر کنم / انشاالله فضای مجازی نابود شود

«رضا رویگری» در گفت و گو با آی فیلم 2 از انتشار مطالب دروغین درباره او در فضای مجازی انتقاد کرد.

«رضا رویگری» بازیگر ایرانی متولد 6 جدی 1325 شمیران، تهران است.

به گزارش آی فیلم2، «رضا رویگری»تنها فرزند خانواده بوده و یک پسر دارد و یک نوه دختر، دوران مکتب و لیسه را در همان تجریش به پایان رساند. او به پیلوتی علاقه مند بود و دوبار امتحان داد ولی قبول نشد. 

در جشنواره های نانسی، ورشو و چند شهر آلمان و امریکا نمایش هایی را اجرا کرده است. بازی در سریال های تلویزیونی را با سریال «محله بهداشت» شروع نمود.

با فلم «عقابها» به کارگردانی زنده یاد «خاچیکیان» به سینما آمد و به نقش آفرینی در 28 فلم سینمایی پرداخت همچنان برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و امریکا شرکت کرد و یک کhنسرت نیز در سال ۱۹۹۶ میلادی در امریکا برگزار نمود.

آقای رویگری که با بازی در سریال «ملکوت» محبوبیت زیادی بین فارس زبانان پیدا کرده بود، 28 حوت(اسفند) در ویژه برنامه تحویل سال «به وقت بهار» شبکه آی فیلم حضور پیدا کرد که به همین بهانه خبرنگار آی فیلم 2 گپ و گفتی صمیمانه همراه وی داشته است که در ادامه می خوانیم.

آی فیلم 2 : آقای رویگری در بین مخاطبان کانا تلویزیونی آی فیلم با سریال «ملکوت» شناخته شد، کمی در رابطه با کرکترتان و چگونگی انتخابتان در این سریال بگویید.

رویگری :

آدم نمی داند چگونه برای یک نقش انتخاب می شود یک روز که در خانه نشسته ای با تو به تماس می شوند و می گویند که فلمی است آیا دوست داری در آن بازی کنی یا خیر،  اگر با کارگردان به نتیجه برسی کار را قبول میکنی اگر که به نتیجه نرسی، قبول نمی کنید.

انتخاب بازیگر بر مبنای سلیقه کارگردان فلم یا سریال است.

آی فیلم 2 : آیا کرکتری بوده که دوست داشتید آن را بازی کنید اما فرصت آن مهیا نشده باشد یا بالعکس نقشی بوده بعد از ایفای آن پشیمان شده باشید؟

رویگری :

بله نه تنها من بلکه همه بازیگران وقتی در فلم یا سریالی نقش خوبی را می بینیم با خود می گوییم ای کاش من آن را بازی می کرد.

خدا را شاکرم که در طول این چند سال و کارنامه هنری ام بسیار فلم ها و سریال ها و تیاتر ها بازی کرده ام که راضی بوده ام،  اما با این حال که بسیار کارهای خوب داشتم ولی هنوز کرکترهایی هستند که دوست دارم بازی کنم.

آی فیلم 2 : آیا آرزویی دارید که هنوز بر آورده نشده باشد؟

رویگری :

بله، من یک فلمنامه به نام «فانوس های رنگی» نوشته ام که فلش بک هایی از گذشته و دوران کودکی تا جوانی من است، بسیار کار زیبایی است.

آرزوی من این است که یک روز آن را بسازم و خودم کارگردانی اش را بکنم، البته تا پای قرار داد هم رفتم اما متاسفانه «خالی بند» زیاد است، البته نمی دانم در افغانستان به کلمه خالی بند چی می گویید اما تا به حال که ساخته نشده است.

آی فیلم 2 : در حال حاضر مصروف چه کاری هستید؟

رویگری :

 یک سریال بازی کرده ام که متاسفانه نامش را از یاد برده ام وقرار است در همین ماه ها نشر شود.

 آی فیلم 2 : چندی پیش به علت بیماری در شفاخانه بستری بودید، اکنون وضعیت جسمانی شما در چه حال است؟

رویگری :

خدا را شاکرم، اما خب راضی نیستم چون یک بازیگر باید در سلامت کامل باشد و از  صد فیصد جسمش استفاده کند، متاسفانه اوضاع جسمی من اکنون اینگونه نیست اما کار می کنم.

 آی فیلم 2 : چندی پیش مصاحبه ای از شما در صفحات مجازی دیدیم و بسیار ناراحت شدیم، شما در این مصاحبه از وضعیت بد اقتصادی گفته بودید و از اینکه کسی جویای احوال شما نمی شود، انتقاد کرده بودید، ماجرا چی بود؟

رویگری :

بله متاسفانه برای من بسیار ناراحت کننده بود. همیشه می گویم که انشاالله این فضای مجازی نابود شود که باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.

وی افزود: من خودم از فضای مجازی هیچ چیز نمی دانم و یاد ندارم ، بعضی اوقات نواسه خردم می خندد و پیشم می آید و می گوید که پدر کلان بیا یاد بدهم چی رقم استفاده کنید.

 آی فیلم 2 :متاسفانه چند باری از همین فضای مجازی خبر مرگ شما به گوش هوادارانتان رسید  که باعث نگرانی آن ها و اطرافیان خودتان شد.

رویگری :

من نمی دانم چرا چنین کارهایی می کنند. حالا به فرض که ما مردیم چه کار می خواهند بکنند. بیایند به جای من بازی کنند راه بروند اما چگونه می خواهند مثل من دیالوگ بگویند؟

 آی فیلم 2 : به عنوان آخرین سوال چی پیامی به هواداران خود از شبکه آی فیلم2 دارید؟

رویگری :

من تمام هوادارانم را در سراسر دنیا دوست دارم. امیدوارم که از کارهای من خوش باشند و این را بدانند که ما هرکاری می کنیم اولین امیدمان این است که طرفدارانمان به خصوص آن هایی که با ما زبان مشترک دارند، بپسندند.

اول تشکری می کنم که کارهای ما را نگاه می کنید.  بسیار خوش هستم در کشورهای فارسی زبان هم داریم کسانی که کارهای ما را دنبال می کنند و می پسندند.

من دوست دارم طرفدارانم به هر نوعی که شده انتقادات کارساز خود را به گوش ما برسانند و دوست دارم بدانم نظر آن هایی که در دیگر کشورها هستند در مورد بازی من چی است که اگر نقصی دارم بتوانم برطرف کنم.

آرزویم این است که یک روز به کشور زیبای افغانستان سفر کنم و عاشق فضای بومی آنجا هستم چرا که یادآور خاطرات جوانی من است.

امیدوارم یک روز بیایم و در آنجا کانسرتی بگذارم، از نزدیک طرفدارانم را ببینم و با هنرمندان افغانستانی از نزدیک آشنا بشوم.

مصاحبه در کانال تلویزیونی آی فیلم2

نظر شما
ارسال نظر